Toolkit communicatie
Op allerlei plekken in Nederland gaat de schop in de grond om de nodige 1.400 kilometer aan dijken te versterken. Dat betekent dat waterschappen regelmatig over dijkversterking communiceren.
Vanuit het uitgangspunt ‘samen zichtbaar’ heeft de programmadirectie HWBP hiervoor een aantal middelen en tools ontwikkeld. Je vindt ze terug in deze toolkit, aangevuld met aandachtspunten en inspirerende tips uit de alliantie.

Beschikbare middelen HWBP voor kennisdeling met de alliantie
Een belangrijke pijler van de alliantie HWBP is kennisdelen. Het heeft daarvoor de volgende middelen:
E-zine
Om kennis over je project te delen met de alliantie HWBP, is er een digitaal HWBP magazine. Het magazine verschijnt vier keer per jaar en biedt informatie over actuele onderwerpen, uitleg over innovaties, interviews, kijkjes achter de schermen en meer. Abonneer en ontvang elk kwartaal de HWBP-nieuwsbrief digitaal.
Projectenboek
Voor wie een totaaloverzicht wil over alle projecten van het HWBP, kan daarvoor terecht in het projectenboek. Naast opgavekaarten, informatie over alle projecten en interviews met dijkwerkers, zoomen we elk jaar in op een specifiek thema. Het projectboek verschijnt altijd in november. Tijdens het Deltacongres krijgt de Deltacommissaris de eerste uitgave uitgereikt.
Dijkwerkersdag
Jaarlijks organiseren we de Dijkwerkersdag: een landelijk congres waar dijkwerkers elkaar kunnen ontmoeten om kennis te delen en geïnspireerd te worden.
Dijkwerkers on tour
Voor dijkwerkers die het leuk vinden om een kijkje in de keuken van een ander project te krijgen, organiseren we jaarlijks in september een roadshow langs verschillende projecten. Altijd op locatie en in kleine groepen, zodat het makkelijk is om ervaringen te delen.